Przypuszczam, że jeszcze kilka miesięcy, kilka tysięcy niezadowolonych użytkowników silników TSI, kilka tysięcy pism do importera i zadym w środkach masowego przekazu - i cała Grupa VW ogłosi, że wymiana układu rozrządu realizowana będzie nieodpłatnie w autach z silnikami TSI nie starszych, niż 4 lata i z przebiegiem nie większym, niż 100.000 km. Inaczej sobie tego nie wyobrażam - zbyt duży szum medialny panuje już na temat felerności rozrządu TSI... No, chyba że VWGroup "kładzie lachę" na klientów i wychodzi z założenia, iż pozycja lidera jakości i sprzedaży na rynku motoryzacyjnym jest przyznawana dożywotnio...
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne. MOJA FURKA
LUKI, ty masz to robione na gwarancji?
Jesli nie, to ile wyszlo za czesci i robocizne?
?
Tak w ogole to nie mozna sprawy zalatwic inaczej - zglosic do ASO info ze "czasami" terkocze na zimnym i otworzyc zlecenie na sprawdzenie nastawnika, napinacza oraz czy lancuch nie jest rozciagniety? I robic tak przy kazdej okazji w trakcie gwarancji?
LUKI, ty masz to robione na gwarancji?
Jesli nie, to ile wyszlo za czesci i robocizne?
?
Tak w ogole to nie mozna sprawy zalatwic inaczej - zglosic do ASO info ze "czasami" terkocze na zimnym i otworzyc zlecenie na sprawdzenie nastawnika, napinacza oraz czy lancuch nie jest rozciagniety? I robic tak przy kazdej okazji w trakcie gwarancji?
Инъекция молодости или замена цепи(BMY 1,4-140h/p) Golf Mk 5 & Plus
Krótko mówiąc - ja pi****le
no masz racje...
mina w chuj :!:
wyobraź sobie co będzie jak przeskoczy i tak dalej...
Zamieszczone przez Eidos71
Przypuszczam, że jeszcze kilka miesięcy, kilka tysięcy niezadowolonych użytkowników silników TSI, kilka tysięcy pism do importera i zadym w środkach masowego przekazu - i cała Grupa VW ogłosi, że wymiana układu rozrządu realizowana będzie nieodpłatnie w autach z silnikami TSI nie starszych, niż 4 lata i z przebiegiem nie większym, niż 100.000 km. Inaczej sobie tego nie wyobrażam - zbyt duży szum medialny panuje już na temat felerności rozrządu TSI... No, chyba że VWGroup "kładzie lachę" na klientów i wychodzi z założenia, iż pozycja lidera jakości i sprzedaży na rynku motoryzacyjnym jest przyznawana dożywotnio...
nie ma szans na to, bo przecież sprawa "rozrządu" w grupie VAG nie jest od dziś.... /golf 5 tsi, golf 5plus tsi, tiguan tsi.../
no dobra mam chwilę czasu to zrobię małe photo story...
- łańcuch: 03C 109 158 A
- napinacz: 03C 109 507 AH
- nastawnik 03C 109 088 E
TAK WYGLĄDA CAXA:
ROZCIĄGNIĘTY ŁAŃCUCH W CAXA O DWA OGNIWA:
TAK TO WYGLĄDA W 1.4TURBO (Z14XEP) W ASTRZE 4 /zdjęcie przesłał mi mój przyjaciel, który pracuje w ASO OPEL - nie będę Wam pisać co powiedział jak zobaczył zdjęcia CAXA/
Także nie ma co się opierdalać - ja szlak w CAXA przetarłem :!: Wszystko dokładnie opisałem w tym temacie :!:
Moja CAXA znów weszła na salony - centralnie wszystko sprawne
Sorki za jakość zdjęć, ale na szybko robione domofonem...
BTW
bardzo dziękuję Maćkowi(maciejek) oraz Jarkowi(kowal 2002) za profesjonalne wsparcie techniczne :!:
Wszystkie części, które są potrzebne do przeprowadzenia kompleksowej operacji "rozrząd w CAXA" możecie zakupić u Maćka (maciejek) w VAGTECH :!:
Nowoczesne medium, porządkuje świat i dostarcza angażujące informacje, rozrywkę i usługi w czasie rzeczywistym. Przewodnik Polaków w wirtualnym świecie.
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
W aktualnym "Motorze" jest artykuł dotyczący ewentualnej wadliwości silników 1.4 TSI. Wynika z niego, że za "zamieszanie" odpowiedzialny jest w szczególności napinacz. Należy go niezwłocznie wymienić na nowszy mode,l po usłyszeniu w trakcie rozruchu terkotania, które trwa kilkadziesiąt sekund.
PS. jak dobrze pamiętam to w tym artykule SAP stwierdził coś w stylu, iż do Skód nie trafiły siliniki, które mogą stwarzać problemy
PS nr 2. jaki jest koszt wymiany napinacza oraz łańcucha, na te pozbawione wadliwości?
Ok, ale czy mamy jakiekolwiek potwierdzenie co do lancucha?
W temacie terkotania po odpaleniu od poczatku przewija sie wlasnie napinacz.
Ale sam lancuch takze sie rozciaga. LUKI, pisal ze ma jakis najnowszy lancuch (3 wersja jesli dobrze zrozumialem). Zatem moje pytanie brzmi: co z tego ze wymienicie napinacz, nastawnik, jak lancuch sie rozciaga?
LUKI, orientujesz sie moze czy jest duzo roboty zeby rozebrac pod maska tyle, zeby zobaczyc lancuch jak na twoich zdjeciach? Sam jestem ciekaw jak on u mnie wyglada. Problemu nie mam, ale wole zapobiegac, niz leczyc.
LUKI, orientujesz sie moze czy jest duzo roboty zeby rozebrac pod maska tyle, zeby zobaczyc lancuch jak na twoich zdjeciach? Sam jestem ciekaw jak on u mnie wyglada. Problemu nie mam, ale wole zapobiegac, niz leczyc.
ELSA prawi, że 5h (tak przekazał mi Doradca z ASO)
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
To ja dodam swoje 2grosze .... Bo czegoś tu nie czaje...
1) na tym fotosie z Astry u góry widać jakieś żółte gówienko między kołami zębatymi? Jeśli tak ...to tam miejsca nie ma żeby łańcuch siadł i dlatego to wygląda ok.
2) a ja myślałem że napinacz jest hydrauliczny? Skoro obudowa zdjęta i brak oleju to co ma napinać łańcuch? Sam z siebie ma sie trzymać napięty ja struna w ....? Nie ma prawa sie najnormalniej zwiesić pod własnym ciężarem?
Zdjęcia po wymianach wniosłyby więcej. ... Tam pewnie łańcuch napięty?
Pytanie też brzmi jak wygląda napinacz po wymianie. Na tym zdjęciu gdzie go trochę widać wygląda jakby był już wysunięty dosyć mocno...
LUKI, masz zdjęcia samego nowego łańcucha? Pisałeś o różnicach ale z tych zdjęć które wrzuciłeś niewiele widać w tej sprawie. Rozumiem, że po zdjęciu i przyłożeniu do nowego łańcucha widać było mocną różnicę?
Zamieszczone przez LUKI
chociaż miały być wyeliminowane od 06.2010
a moja CAXA jest z 06.08.2010 i patrz zdjęcia na górze tej strony...
ja już po artykule motoru zgłupiałem. Byłem przekonany, że "słyszalną objawą" nieprawidłowości jest terkot 2-3 sekundowy po odpaleniu, a nie kilkudziesięciosekundowy. Otóż tego pierszego przypadku nie mam po wymianie rozrządu w 10.2011 roku, natomiast na wysokich obrotach silnik prawie zawsze odpala po dłuższym postoju i gdy temperatura zewnętrzna jest większa niż 17 stopni C. Wówczas podwyższone obroty i głośniejsza w związku z tym rpaca jednostki jest przez prawie minute. To uważałem za normalne w tym silniku, dopóki nie przeczytałęm artykułu motoru. Co więc jest "słuszalnym objawem", że łańuch jesty już rozciągnięty? Ile wkoncu wersji było tego łańcucha? Jaka jest różnica w jego budowie? Pzdr
Nie czytałem tego artykułu jeszcze, może zaraz wybiorę się do kiosku, ale jeśli piszą o podwyższonych obrotach po odpaleniu jako usterce to chyba tylko dowodzi jakości tego artykułu.
Moje własne obserwacje tych "pism motoryzacyjnych" skłaniają się ku temu, że jest zazwyczaj jakiś zlepek informacji bez podstaw merytorycznych i dogłębnej znajomości tematu...
Jeśli idzie o same podwyższone obroty miałem je po raz pierwszy w salonie jak odbierałem samochód. Wprowadzili go do sali odbiorów. Było tam chłodno (był luty) i po odpaleniu silnik wskoczył na podwyższone obroty i trzymał przez chwilę (samochód miał chyba 9km przebiegu o ile dobrze pamiętam). Osobiście nie wierzę, że w tym momencie miał rozciągnięty łańcuch czy zepsuty nastawnik...
Komentarz